جشنواره تعاونی های برتر با حضور رئیس جمهور برگزار شد انتصاب سیدامیر مرتضوی به عنوان قائم‌مقام معاون اجتماعی قوه قضاییه جلسه ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر به ریاست پزشکیان برگزار شد پزشکیان: وزارت اطلاعات باید ارتقای امنیت و حفظ سرمایه‌های مادی و معنوی کشور را در نظر بگیرد ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در تمامی مشاغل و صنوف درباره ایلان ماسک که این روزها به کارزار انتخاباتی ترامپ پیوسته | ائتلاف نچسب‌های قدرت و ثروت دستور رئیس قوه قضائیه در مورد بررسی وام هیئت مدیره بورس و مدرک جعلی ۱۰۰ نامزد انتخابات مجلس دکتر پزشکیان سالگرد استقلال تاجیکستان را تبریک گفت رئیس جمهور، روز ملی کره شمالی را به رهبر این کشور تبریک گفت سخنگوی وزارت خارجه: ادعا درباره حمله به مراکز مرتبط با ایران در سوریه قابل تایید نیست ارتقای سطح روابط تهران و بغداد، نتیجه سفر رئیس‌جمهور به عراق خواهد بود برخورد قانونی با متخلفان ارائه مدرک تحصیلی جعلی در انتخابات مجلس شورای اسلامی توضیحات نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس درباره طرح اصلاح ماده ۴۱ قانون‌کار | حقوق کارگر به اندازه تورم افزایش یابد واکنش قوه قضائیه در مورد فوت یک زندانی سابق رئیس مجلس افتخارآفرینی تیم ملی کشتی در رقابت‌های جهانی جوانان را تبریک گفت تمرین ویژه خلبانان نیروی هوایی ارتش | رزم تمرینی «گانری» بر فراز پایگاه شکاری نوژه رئیس اداره عقیدتی‌سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش: ایثار خانواده شهدا، میراثی ماندگار برای نسل‌های آینده است قانون به‌کارگیری سلاح گرم مطالبه فراجاست پیام پوتین به رهبر کره‌شمالی به‌مناسبت تأسیس جمهوری دموکراتیک خلق کره کاظمی قمی: طرح انسداد فیزیکی مرز با افغانستان و پاکستان موردتأکید شورای عالی امنیت ملی است استعفای اعتراضی افسران رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

درباره ایلان ماسک که این روزها به کارزار انتخاباتی ترامپ پیوسته | ائتلاف نچسب‌های قدرت و ثروت

  • کد خبر: ۲۴۹۹۹۵
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷
درباره ایلان ماسک که این روزها به کارزار انتخاباتی ترامپ پیوسته | ائتلاف نچسب‌های قدرت و ثروت
ماسک هنوز از رؤیای ایجاد یک نرم‌افزار همه‌کاره که تمامی خدمات دیجیتالی ممکن را در یک بستر واحد ارائه دهد، فارغ نشده بود که به سمت عالم سیاست تغییر مسیر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ایلان ماسک، کارآفرین و بنیان‌گذار متمول پروژه فضایی اسپیس‌اکس، شرکت تسلا و اکس‌کورپ که مدتی است نام شبکه اجتماعی توئیتر را که به خاطر کامیابی از یک بازیگر هالیوودی پرحاشیه مالکش شد! به ایکس تغییر داده، بی‌وقفه مشغول ماجراجویی در حوزه‌های مختلف است و اخیرا نیز هوای عالم سیاست به سرش زده. خرید توئیتر به قیمت ۴۴‌میلیارد دلار، نقطه عطفی در مسیر بلندپروازی‌های ماسک به حساب می‌آمد. تغییر نام و تغییرات اساسی دیگر در توئیتر، با مخالفت‌های جدی روبه‌رو شد و کاربران نارضایتی خود از تغییرات را اعلام کرده‌اند.

علاوه بر این، شرکت‌های فناوری بزرگی نظیر مایکروسافت و متا که خود را صاحب حقوق مالکیت معنوی بر نام «X» می‌دانند، نسبت به این اقدام واکنش نشان دادند و یک مجادله حقوقی را آغاز کردند.
ماسک هنوز از رؤیای ایجاد یک نرم‌افزار همه‌کاره که تمامی خدمات دیجیتالی ممکن از پرداخت‌های مالی و سفارش غذا گرفته تا تاکسی آنلاین و خدمات بانکی را در یک بستر واحد ارائه دهد، فارغ نشده بود که به سمت عالم سیاست تغییر مسیر داد. او مردی با سندرم فعالیت‌های بی‌قرار است و تمایل دارد که به هر حوزه‌ای سرک بکشد.

حمایت از مرد دیوانه 

اخیرا حمایت ایلان ماسک از دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به یکی از مهم‌ترین خبر‌های جهان تبدیل شده است. گفته می‌شود که ماسک وعده کمک مالی ماهیانه ۴۵ میلیون دلار به پویش انتخاباتی ترامپ داده است. اقدام ایلان ماسک در حمایت از یکی از جنجالی‌ترین سیاست‌مداران تاریخ، نگرانی‌ها و حواشی زیادی را به دنبال داشته است. مهم‌ترین سؤال افکار عمومی این است که آیا ماسک به دنبال حفظ منافع شخصی در صورت بازگشت ترامپ به قدرت است یا او با این اقدامات می‌خواهد مسیرش برای نقش‌آفرینی در عرصه‌ای تازه را هموار کند؟

متهم چند پرونده 

ایلان ماسک با اتهام‌های متعددی روبه‌روست. در اروپا، شکایت‌های زیادی علیه او به دلیل سوءاستفاده از داده‌های خصوصی کاربران مطرح شده است که برخی از این پرونده‌ها هنوز به سرانجام نرسیده‌اند. از سوی دیگر، در خبر‌ها آمده که ماسک وعده ساخت ماهواره‌های جاسوسی برای دولت آمریکا را، در صورت پیروزی دونالد ترامپ، داده است. این موضوعات، سؤالاتی جدی را درباره اهداف واقعی ماسک به وجود آورده است. آیا او در تلاش است تا مرز‌های جدیدی بین سرمایه‌داری و سیاست تعریف کند یا اهداف پیچیده‌تری در ذهن دارد؟

اینترنتی برای همه و ماشینی که راه نمی‌رود

پروژه استارلینک، نام یکی دیگر از ایده‌های بلندپروازانه ماسک، با هدف ارائه اینترنت به نقاط دورافتاده و کم‌برخوردار جهان است. اما این پروژه با انتقاد‌هایی به دلیل تأثیرات منفی آن بر محیط زیست و فضای مداری روبه‌رو شده است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که اینترنت ماهواره‌ای استارلینک می‌تواند تهدیدی برای حریم خصوصی کاربران باشد و حتی در محیط‌های خانگی، به‌ویژه برای کودکان، مشکلاتی ایجاد کند. همچنین، افزایش ترافیک فضایی و آلودگی نوری ناشی از این ماهواره‌ها، به تحقیق‌های علمی و محیط زیست آسیب‌های جدی زده است.

پروژه ماهواره‌های استارلینک به عنوان یکی از اصلی‌ترین منابع آسیب به جو زمین شناخته می‌شود. این ماهواره‌ها نه‌تن‌ها باعث آلودگی نوری و اختلال در تحقیقات نجومی شده‌اند، بلکه با افزایش ترافیک فضایی، خطر برخورد و مشکلات محیط زیستی بیشتری را نیز به وجود آورده‌اند. این نگرانی‌ها، اهمیت یافتن راه‌حل‌های پایدارتر برای استفاده از فضا و حفظ محیط زیست را بیش از پیش نمایان می‌کند.

تسلا هم تسلی نبود! 

با وجود موفقیت‌های جسته‌گریخته و شهرت پردامنه‌ای که ایلان ماسک برای خودش دست‌و‌پا کرده است، او تجربه‌های تلخی را نیز از سر گذرانده که موضوع خودرو‌های تسلا یکی از آنهاست. تسلا با مشکلات متعددی از جمله کیفیت ساخت و مسائل ایمنی، روبه‌رو شده که به زیان‌های مالی سنگینی برای این شرکت منجر شده است. این شکست‌ها نشان می‌دهند که برخی اوقات ایده‌های بلندپروازانه به واقعیت نمی‌رسند.

واضح است که ایلان ماسک تلاش می‌کند تا در تمامی زمینه‌ها، از هوا - فضا و خودرو تا سیاست و جاسوسی، ردپایی از خود را به جا بگذارد. او می‌تواند یک نابغه باشد که با دیدگاه‌های نوآورانه‌اش دنیای جدیدی را شکل می‌دهد، یا فردی که در پی ماجراجویی‌های مکرر خود، مرز‌هایی غیرقابل پیش‌بینی را تجربه می‌کند و تردیدی وجود ندارد که او همواره از ایجاد جنجال و حاشیه استقبال می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->